Importance of epistemology in the professional role of teachers

Authors

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Sandra Luz Páez Clavijo, Colegio José Celestino Mutis

Magister en Práctica Pedagógica, Universidad Francisco de Paula Santander, Cúcuta, Colombia. Doctoranda en Educación, Universidad Pedagógica Experimental Libertador, Caracas, Venezuela. Docente, Colegio José Celestino Mutis, Bucaramanga, Santander, Colombia.

References

Cavafy, C. (1985). Poemas canónicos. Fondo Editorial Gobernación de Risaralda.

Gil, M. y Cortés, F. (1997). El constructivismo genético y las ciencias sociales: líneas básicas para una reorganización epistemológica. En R. García (coord.), La epistemología genética y la ciencia contemporánea (69-88). Gedisa.

Habermas, J. (1987) Teoría de la acción comunicativa: racionalidad de la acción y racionalización social (Tomo 1). Taurus.

Saussure, F. (1991) Curso de lingüística general. Akal.

Published

2023-12-01

How to Cite

1.
Páez Clavijo SL. Importance of epistemology in the professional role of teachers. ESPIRAL [Internet]. 2023Dec.1 [cited 2024Nov.21];13(2). Available from: https://revistas.ustabuca.edu.co/index.php/ESPIRAL/article/view/3136

Issue

Section

Reading to Educate