Consumption habits of bumanguesas women and ecofeminism regarding the post-conflict

Authors

  • Leidy Dayanna Peña Hernández Universidad Santo Tomás.

DOI:

https://doi.org/10.15332/rt.v0i10.1614

Keywords:

Consumption, women, ecofeminism, posconflict

Abstract

It is an analysis of the consumption habits of bumanguesas women, through an ethnographic study from an socioeconomic scope and their frequently shopping. First, I did an economic context about lineal economic, then, I wrote about ecofeminism because, this is the key for alternatives solutions in the lineal economic and within a post-conflict environment, in where, women can bring different options to peace building. Likewise, I evaluated the roles of different actors in a cross-sectorial analysis, with the intention to determinate your importance and independence of each one, in a same system.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Leidy Dayanna Peña Hernández, Universidad Santo Tomás.

Estudiante-investigadora-tutora PAAI del Programa de Negocios Internacionales de la Universidad Santo Tomás

References

Assosiation for Women’s Rights im Development. (2004). Interseccionalidad: una herramienta para la justicia de género y la justicia económica. AWID, 1-8.

Belz, F. M., Peattie, K., & Galí, J. (2013). Marketing de sostenibilidad. Profit Editorial.

Borrás, I. (2000). Psicología económica y del comportamiento del consumidor. Editorial UOC.

Carriquiry, L. E. (2011). La busqueda.

Figueredo, M., & Rozo, E. (2002). Legislación turística en Colombia. Bogotá: Universidad Externado de Colombia.

García, S., & Thomas, H. (2011). Psicologia aplicada a la publicidad. Dykinson.

Guerra Manzo, E; (2010). Las teorías sociológicas de Pierre Bourdieu y Norbert Elias: los conceptos de campo social y habitus. Estudios Sociológicos, XXVIII, 383-409. Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=59820673003

Medina-Vincent, M. (2013). Evolución del ecofeminismo. Fòrum de recerca, 17, 53-69.

Osorio, D. A. (2013). Análisis del segmento de los baby boomers a partir delportafolio de las marcas colombianas y aporte para mejorar su implementación en la publicidad. Santiago de Cali: Universidad Autónoma de Occidente.

Prieto, J. E. (2011). Merchandising: la seducción desde el punto de venta. Elibro.

Puelo, A. H. (2008). Escuchar la vida: Mensajes para una alternativa necesaria y posible.

Puelo, A. H. (2008). Libertad, igualdad, sostenibilidad. Por un ecofeminismo ilustrado. Revista de Filosofia Moral y Política, 39-59.

Roco, M. (s.f.). Cap a una economia circular. Raco.cat.

Rpp Noticias. (2013). EE. UU. crea mapa que muestra pérdida mundial de bosques y junglas. Rpp Noticias.

Santamarina, & Marinas. (1994). Comportamiento del consumidor.

Published

2016-10-01

How to Cite

Peña Hernández, L. D. (2016). Consumption habits of bumanguesas women and ecofeminism regarding the post-conflict. Revista Temas, (10), 183–194. https://doi.org/10.15332/rt.v0i10.1614

Issue

Section

Artículos