Redes, poder y elecciones: la transformación de las elecciones del soberano en tiempos modernos
DOI:
https://doi.org/10.15332/iust.v0i24.3167Keywords:
Power, elections, networks and digital panopticonAbstract
In this reflection, the transformation of the 2022 elections will be analyzed first as a scenario from ethical-political perspectives, secondly the networks as a context and modern way of carrying out political debates, proposals and the digital panoptic creativity of the candidates with their followers and thirdly the fans as recipients of the information and their reasoning when choosing and finally a conclusion.
Downloads
References
Dejusticia. (29 de noviembre de 2021). Tecnologías Digitales Y Campañas Políticas: ¿Un Riesgo Para Las Elecciones De 2022? Dejusticia. https://www.dejusticia.org/tecnologias-digitales-con-fines-politicos-y-electorales-un-riesgo-para-la-campana-de-2022/
Salcedo. R.A. (8 de abril de 2022). Las Tres “P” De La Política Contemporánea. El Día. https://eldia.com.do/las-tres-p-de-la-politica-contemporanea/
Quiña, G. M. (2004). Tiempo y sujeto. Política y consumo en la posmodernidad. VI Jornadas de Sociología. Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Buenos Aires, Buenos Aires. https://cdsa.aacademica.org/000-045/564.pdf
Gonzalez, A. K. (30 de mayo de 2022). Los Debates Presidenciales: Una Estrategia De Comunicación Fallida. Razón Pública. https://razonpublica.com/los-debates-presidenciales-una-estrategia-comunicacion-fallida/
Hernández Duarte, L. A. (2020). Cada Quien Un Panóptico: Byung-Chul Han Frente A La Sociedad Digital. [Monografía]. Universidad de la salle.
Torres Hernández, N. H., y Velandia Pedraza, Z. Y. (2008). De La Antigua A La Nueva Retórica. DOAJ (Directory of Open Access Journals). https://doaj.org/article/6b8e3969c5024086913c594f515d6ba1
Medina Núñez, I. (2011). Significados De La Política En La Grecia Clásica. Utopía y praxis latinoamericana: revista internacional de filosofía iberoamericana y teoría social, 16(52), 13-37. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/3709464.pdf
Naím, M. (2022). La Revancha De Los Poderosos: Cómo Los Autócratas Están Reinventando La Política En El Siglo XXI. DEBATE.
Jaramillo Marín. M. (2 junio de 2022). Analista: “Las redes sociales cada vez son más importantes en las campañas políticas”. Noticias RCN. https://www.noticiasrcn.com/tendencias/analisis-de-influencia-de-redes-sociales-en-elecciones-420801
Pavesi, P. E. (2018). Descartes Y El Diablo. La Oratoria Del Mal. Ideas Y Valores, 67(168), 243-265. https://doi.org/10.15446/ideasyvalores.v67n168.70114
Pineda, A. (2001). El Modelo De Propaganda De Noam Chomsky: Medios Mainstream Y Control Del Pensamiento. Ámbitos. https://doi.org/10.12795/ambitos.2001.i06.12
Rincón, O. (19 junio de 2022). ¿Cómo Les Fue A Los Medios En Estas Elecciones? Razón Pública. https://razonpublica.com/les-fue-los-medios-estas-elecciones/
Semana: El Primer Round. (16 de marzo de 1986). Revista Semana. https://www.semana.com/el-primer-round/7498-3/
Serrano Caldera, A. (2005). Ética y Política. Polis Revista Latinoamericana. http://journals.openedition.org/polis/7541
Villamizar, D. V. (2014). Shock Governance. Políticas De La Memoria Y Estado-Desastre En Colombia. Revista Vía Iuris, 17, 97-118. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/6610280.pdf