The gender in education for Sustainable Development: Reflections from teaching practices
DOI:
https://doi.org/10.15332/erdi.v1i1.110Keywords:
genre studies, sustainable development, teaching practiceAbstract
This article seeks to review the contribution of gender analysis to Education for Sustainable Development. To reach this goal, we will have a thoughtful review of the results of the investigation “Pedagogical Conceptions and practices of university professors: the case of the Universidad Santo Tomás Bucaramanga”, finished in 2010 where I participated as a research assistant. I refer specifically to “Gender in university teaching practices,” which is my contribution to this study.Downloads
References
Arana, I. (2001). Las prácticas pedagógicas de maestras y maestros del Distrito Capital. Una mirada a los roles de género. Nómadas, 14, 90- 101.
Arnot, M. (1995). Feminismo y educación democrática. En Volver a pensar la educación. Vol. I. Madrid: Morata.
Carrillo, I. (2006). Ecología Urbana y Desarrollo Sustentable de las ciudades. En Alderoqui, S. & Pechansky, P. (Comp.). Ciudad y Ciudadanos. Aportes para la enseñanza del mundo urbano. Buenos Aires: Paidós.
Giolitto, P. (1984). Pedagogía del Medio Ambiente. Principios de ecología. Barcelona: Herder.
González, M. (2009). Estudios de Género en Educación. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 14 (42), 681-696. Descargado julio 18, 2010 de http://www.comie.org.mx/v1/revista/portal.php?idm=es&sec=SC01&sub=SBA&criterio=N042
Sacristán, A. (1995). Apuntes críticos sobre feminismo y educación. En Volver a pensar la educación. Vol. I. Madrid: Morata.
Viveros, M. (2000). Notas en torno a la categoría de género. En Robledo, A. & Puyana, Y. (Comp.). Ética: masculinidades y feminidades. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia.
Warren, K. (2009). Sustainable Development and Sustainable Development Education: An Ecofeminist Philosophical Perspective on the Importance of
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Publishing and copyright
The authors of the articles accepted to be published, transfer proprietary rights to Espiral, Journal of Teaching and Research for the partial reproduction of the published work in electronic media (websites, indexes, directories), as long as their purposes are academic but not commercial.






