Reading and writing accompaniment for future preschool teachers
Palabras clave:
mother tongue teaching, reading, writing, pre-school teacher trainingResumen
This document presents the systematization results of the accompaniment to the reading and writing processes of 21 undergraduate students of the Early Childhood Education program at UNAB University. The work consisted in the implementation of didactic sequences to elaborate reading cards, infographics, summaries and reviews. The pedagogical actions were evaluated based on the analysis of the teacher's field diary records, the products elaborated by the undergraduate students and the results of a survey on their learning. It was concluded that the participants showed signs of reading and writing as epistemic processes.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
El aviso de Copyright abajo expuesto aparecerá en la sección "Sobre Nosotros" de la revista y en cada metadato de los ítems publicados. Si bien corresponde a la revista determinar la naturaleza de su acuerdo de derecho de autor con los autores, el Proyecto de Conocimiento Público (PKP) recomienda el uso de la licenciaCreative Commons. A tal fín,se proporciona el ejemplo de aviso de Copyright que puede ser copiado y pegado en el espacio inferior para revistas que (a) ofrezcan acceso abierto, (b) ofrezcan acceso abierto retardado, o (c) no ofrezcan acceso abierto.